logo-mini
Babel 2022

Babel 2022

Prin diferite tipuri de limbaj poți vindeca sau ucide. Noi ce alegem?

Acum XX ani nu se gândea nimeni în Târgoviște că va exista un teatru al locului, cu actori ai și de-ai locului, cu spectacole „ca la București”. Și s-a făcut!

Acum XV ani nu se gândea nimeni în Târgoviște că va exista un festival de teatru al locului, cu trupe din străinătate, cu spectacole „ca la Edinburgh sau Avignon”. Și s-a făcut!

Astăzi credem că X este numărul perfect de ediții ale BABEL FAST, pentru a se ajunge la XXV sau L sau C.

4 întrebări pentru 10 BABEL

Interviu cu Mc RANIN, directorul festivalului

Reporter: A X-a ediția a Festivalului Artelor Spectacolului Târgoviște – BABEL. Cum priviți retrospectiv?

Mc RANIN: De fapt, este ediție pilot pentru că mă bântuie fricile începutului, legate de posibilitatea desfășurării unui Festival în condiții normale. Adică, a unei relații public-artiști, teatru-comunitate, revenirea din pandemie este ca și când ar trebui să înveți să mergi și să privești, asculți.

Rep.: Cum se schimbă limbajul teatral?

Mc RANIN: S-a schimbat și este în continuă schimbare. Problema este ce înseamnă „limbaj teatral”. Încerc să răspund: limbă, corp, text, imagine, muzică, relația directă cu spectatorul, indirectă cu frumosul, relația directă cu politicul și relația indirectă cu divinitatea, sexismul, feminismul, socialismul, LGBTQ+, rasismul, altruismul.

Rep.: Și se regăsesc toate astea în Babel?

Mc RANIN: Din nefericire, nu. În BABEL se regăsește disponibilitatea umană pentru frumos și sensibil, pentru emoție și exuberanță, prin diferitele limbaje, artiștii încearcă să se întoarcă la omul care a construit primul turn Babel, de data aceasta în limbaj al înțelegerii și armoniei.

Rep.: Cum se încadrează spectacolele teatrului nostru în această a X-a ediție?

McRANIN: Spectacolele Teatrului „Tony Bulandra” demonstrează diversitatea tipurilor de limbaj prin care trecutul operează în spațiul public, accentuând diversitatea.